mandag 27. juli 2009

Hva er det med oss og ferier?


Det ble hyttetur. Eller det vil, noen av oss var på hyttetur, men andre (les; mrT) fikk et sykehusopphold. Et eller annet dukker gjerne opp når denne familien skal på ferie, nå var det altså mrT sin tur. Etter å ha vært på hytta med en heller dårlig form i et par dager tok svigermor affære. Hun ringte sin søster (dette er deres hjemsted) og hun igjen ordnet time for mrT hos sin lege. Resultatet etter legetimen var klar, mrT måtte på sykehus. MrT ble litt spak, det var liksom ikke dette han hadde sett for seg når han dro med familien over til Vestlandet for å besøke hans foreldre som allerede var på hytta. Men legen var ganske så klar! MrT skulle legges inn. MrT synes jeg virket i overkant kald. Min reaksjon var nemlig, -"Nå tuller du???!!!" Ingen medlidenhet å spore der nei.... Vel, det kan jo ha noe med at det var tre barn der som ikke har udelt positive erfaringer med sykehus. Prinsessen har den oppfatning av at til sykehus drar man for å dø. Pluss på en svigermor som er overbekymret, og du får en husmorvikar som setter på seg en "jeg har full kontroll og dette går bra" maske. Min søster kan nok bekrefte at jeg ikke var fullt så rolig. Hun og mannen tilbød seg å fly over for å hente barna etter å ha hatt en noe tåredryppende husmorvikar på tråden. MrT selv skjønte jo også heldivis hvordan det egentlig var fatt bare vi kom på tomannshånd.
Vel, mrT legges inn på akuttmottaket og fra da av var han jo i de beste hender. Enerom, 24 timers service og omringet av kvinnelige turnusleger under 35 år.... ;-) Da de også satte opp "Smittefare" på døren hans fikk han alt mat servert på senga og var helt i fred. Et lite sekund der tenkte jeg, -åh så deilig det kunne vært..... Men, formen hans tatt i betraktning ville jeg ikke byttet! Røntgen, prøver og all verdens undersøkelser ble gjennomført og etterhvert som prøveverdiene hans nærmet seg normalen og feberen sank kunne han hentes hjem igjen til oss andre på hytta. Dagen etter hjemkomst fra sykehuset gikk turen fra Vestlandet og hjem igjen.
Det var en lykkelig husmorvikar som låste familien inn her hjemme..... Neste ferie skal jeg campe i hagen!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar