torsdag 28. mai 2009

Legoland for store og små? Eller.....

Legoland er synonymt med karuseller. Det betyr utfordringer av tyngdekrefter, G-krefter, muskelkrefter og selvdisiplinkrefter!
Våre tre barn eier nemlig ikke hemninger, alt er gøy, alt skal prøves og alt er bare morsomt. Eller det vil si, nesten da. Bonusen var nemlig dødelig fornærmet over å ikke kunne få kjøre ABSOLUTT alt inne på området og det er han ikke redd for å vise. Makan til surt fjes skal man lete lenge etter. Armene i kors, hodet på skakke og et blikk som kunne skremt vannet av den mest rutinerte pedagog. Vi prøvde å lokke med både det ene og det andre, deriblant "Kålormen" som er en moderat variant av berg- og dalbane. Gullet sitter for seg selv, mrT med Prinsessen og jeg med Bonusen. Mor lar seg rive med og hviner av fryd, hvorpå Bonusen høyt og tydelig (og flere ganger) gjør meg oppmerksom på at "Dette er barnslig altså mamma!!!". Han lot seg overhodet ikke imponere over denne "Kålormen" og vi tusler videre. Lenger inn på området kommer vi til Piratland. Her er det et høyt tårn man kan fire seg opp i, sittende i et slags stolsete. De tre håpefulle SKAL teste dette, men Bonusen er litt for lav og må derfor følges av en voksen. Både herr og fru Husmorvikar har fått en god dose høydeskrekk og mrT blånekter. Ikke tale om at han skal fire seg opp 15 meter over bakken. Vel, det gikk som det måtte gå. Mor forbarmer seg over denne 5-åringen vår og tar plass i setet ved siden av han. Vi begynner å fire oss oppover, men halvveis er det brått slutt. Jeg klarer bare ikke mer!!! Herregud det er langt ned!! Og her sitter vi å dingler med bena i et spinkelt lite sete!!! Bonusen er sånn passe oppgitt, mrT står på bakken og lurer på hva som skjer og Prinsessen og Gullet sitter selvfølgelig allerede i toppen og roper etter oss. Jeg kan jo ikke akkurat rope tilbake at mamma ikke tør mer??? Bonusen himler med øynene og synes jeg er sånn passe teit, men det får jeg bare ikke gjort noe med. Sorry vennen, neste gang tror jeg vi må booke inn en onkel eller tante på turen for å overleve. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar