fredag 2. oktober 2009

Et begivenhetsrikt døgn!

Lille Prinsesse T er på en av sine første skogsturer. Vi griller (røyker..) pølser.
På denne tiden i går kveld kom husmorvikaren hjem fra senvakt. Det bar rett i dusjen før jeg inntok sofaen sammen med mrT og kosedressen. Rett før midnatt ringer mobilen min. Hos vår høygravide nabo har vannet gått og de lurer på om vi kan ta litt ansvar for jentene deres som sover hjemme. Det kan vi! Natten igjennom sover jeg dårlig, kikker på mobilen stadig og lurer på hvordan ting går (kan jo ane hvordan min mor hadde det de gangene jeg dro avgårde....). På morgenen kommer beskjed, nummer tre der i huset er kommet til verden og alt er bra. Denne familieforøkelsen i nabohuset gikk litt ut over nattesøvnen min, så undertegnede fikk et par timer søvn før vi satte oss i bilen for å besøke venner med hytte på fjellet. Høsten på fjellet er jo bare helt fantastisk! Og for en idyll hos de. Kameraet var glemt igjen hjemme, men hytten deres var omringet av høstfarger og et idyllisk lite vann lå rett nedenfor. Det hadde helt klart fortjent noen bilder. For en husmorvikar som drømmer om fjellhytte var dette ikke akkurat noen dårlig reklame! På vei ned fra fjellet var vi innom lille Prinsesse T som fyller hele to år. Denne lille frøkna (som husmorvikaren er verdens stolteste tante til) ble født mellom sin mormors død og begravelse. Snakk om å få livets gleder og sorger på en uke. Nå venter min søster nummer to og vi gleder oss masse til å hilse på gutten som er på vei.
PS! De vi besøkte på fjellet hadde også bursdagsfeiring i dag (og verdens beste kake!) så hele gjengen her er høye på pølser, kaker, brus og sjokolade....... En fødsel og to bursdager er jeg glad vi ikke er igjennom hvert døgn for å si det slik.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar