søndag 29. november 2009

Superlimfantomet!


Husmorvikaren leker gjerne MekkeMikkel. Hvor stor suksess hun har kan derimot varierer noe..... Superlim er en hyppig gjenganger i så måte, det er ikke den ting som undertegnede ikke har forsøkt fikse med superlim...
Knekt stang på tørkestativet ->Superlim
Ødelagt hempe i en regnjakke -> Superlim
Ødelagt leke -> Superlim
Ødelagt speil -> Superlim....
I går var det en litt hektisk seanse på badet hvor de søte små skulle dusjes, hår vaskes og hår tørkes. I det jeg tar (les: røsker....) hårføneren ut av skapet så følger sminkespeilet mitt med. Jeg rekker å tenke "Å nei, syv års ulykke!!!" før speilet smeller i baderomsflisene med et brak. Utrolig nok gikk det fint, men speilplaten løsnet fra rammen rundt. Og hva gjør man da? Jo, selvfølgelig superlim! Speilet limes, alt ser bra ut og undertegnede legger alt tilbake på plassen sin i skapet. Så skal mor på fest, ansiktes skal freshes opp og speilet skal finnes frem. Det var da jeg fikk en påminnelse om at hastverk er lastverk. Det er nemlig ingen god idè å legge et nylimt speil tilake i skapet før man vet med sikkerhet at limet har tørket. Da kan det nemlig se slik ut........
Å sminke seg og ordne håret med denne kreasjonen bød på noen nye utfordringer for å si det slik.....

2 kommentarer:

  1. Herlig!
    Bare rett og slett herlig!

    SvarSlett
  2. I etterkant ja.... ler.... Men du skulle sett meg mens det stod på :-)

    SvarSlett