fredag 5. juni 2009

Bbbbrrrrr!!!!

Noen måneder etter at vi kjøpte huset vårt i 2000 ble Gullet født og lykken var komplett. Eller? En høstkveld i 2000 var vi i byen og spiste med venner. Vel hjemme skulle Gullet ha mat og jeg satte meg til i sofaen. Etterhvert stusset jeg på disse rare lydene???!!! MrT ble tilkalt og etter en kort sonderingsperiode var opphavet, eller mer riktig opphavene, funnet. Det drypte fra taket i stua!!! Ti bøtter hadde vi rundt omkring her for å samle opp vannet. Dommen fra undertegnede var nådeløs, -jeg skulle selge og tilbake til leilighet med 24 timers vaktmester og fellesgjeld som dekket slikt. Det er ikke stas å være fersk mamma, fersk huseier og oppdage slikt en sen søndagkveld. Hvem ringer man da liksom? Hormoner og vannlekkasje er en ekstremt dårlig kombinasjon.... Vel, førstehjelp på taket ble utført og den påfølgende våren ble det lagt nytt tak, dører og vinduer ble skiftet, og ventilasjonsanlegg kom på plass (vi slet med å fordele varmen rundt i huset). Dette anlegget er vi utrolig fornøyd med. Det trekker inn frisk luft utenfra, renser den, varmer eller kjøler og sender luften ut igjen i rommene (vi har astmabarn). Pinsen var sommervarm og anlegget ble satt på kjøling av fruen som var hjemme alene. Så kom en forferdelig vind de siste dager og temperaturen har sunket betraktelig ute, -OG INNE! Her inne er det grisekaldt i dag og ungene vil ha tøfler og tykke gensere..... Husmorvikaren trykker gjerne i vei på tekniske installasjoner, men er ikke alltid like flink med oppfølgingen. MrT har stusset på temperaturen i huset... Vel, han stusser ikke nå lenger og inntil videre så har han innstendig bedt om at jeg 1.) Lar han styre dette anlegget. 2.) Husker at jeg har trykket i vei der inne. 
Ja, ja det hender mammahodet er fullt av litt for mye rart. Kanskje alternativ 1 er like greit. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar