fredag 26. juni 2009

Litt sånn annerledes liksom!......

En av Prinsessens venninner er på besøk her i kveld. På kjøkkenet kikker hun litt på meg og sier deretter, -Du, du ser liksom litt annereldes ut?....
Husmorvikaren responderer litt undrende, og lurer på om det er mulig å få en nærmere speifisering? Ja, litt sånn annereledes. Litt tørr (???!!!....) liksom. Mine tre håpefulle henger seg på, og konklusjonen er nå at husmorvikaren er litt annerledes. Ikke rar, men litt rar allikevel. De lurte på om det kanskje kunne ha noen med det at jeg hadde håret i hestehale å gjøre??!! Men det var uansett ansiktet som var problemet! Og dessuten, poengterte Gullet, så er du fortsatt sånn hvit rundt øynene mamma!! Dette er ikke første gangen han kommenterer dette. Mistenker det er solbrilleavhengigheten min som har forårsaket dette, men jeg prøver faktisk å bruke noen eldgamle solbriller som er små og nette når jeg soler meg, nettopp for å unngå slikt.... Ingen effekt med andre ord.
Og som om det ikke er nok så kunne mrT fortelle at Prinsessen hadde sett på han mens han barberte seg i dag, hvorpå hun kommer med følgende: "Pappa, det er ganske rart det der. Pappaer får sånn hardt, stikkende hår i ansiktet, mens mammaene får det på bena??!!!" Skal virkelig si man får passet sitt påskrevet her!
Og jeg som akkurat hadde overstridd og kommet meg på stranden med en vinterblek kropp med ekstra polstring (les kilo) både her og der. Ansiktet, håret og bena var liksom det eneste jeg synes var innenfor komforsonen når det gjaldt å bevege seg i offentligheten. Nå er det mer enn mage, rompe og lår som er oppe til revurdering for å si det slik!

2 kommentarer:

  1. Artig hva som foregår i hodene til disse små:)
    Elstemann trøstet far i huset så greit i går da han så pappa'n hadde barbert seg (pleier alltid å ha litt skjegg), "Det går bra pappa, du har jo skjegg på magen..."

    SvarSlett
  2. *Ler*
    Ja, de kan virkelig si det. Her stiller jeg med nyshavede legger, uten solbriller og uten håret i hestehale i dag.....

    SvarSlett