onsdag 17. juni 2009

Spørsmålsrunde med Bonusen....

Bonusen: Mamma, ikke sant Gud var den som lagde alt på jorden?
Mamma: Mmmm (kjører bil og siden Bonusen snakker kontinuerlig er det ikke alltid like lett å få med seg alt).
Bonusen: Men hvordan vet man egentlig det da?
Mamma: .....
Bonusen: Noen må jo ha skapt han (Gud) også?
Mamma: Hmm, det er vel egentlig ikke noen som vet dette sikkert.
Bonusen: Men mamma, er Gud voksen? Og når ble han egentlig det? 
Mamma: Hmm (igjen..), det vet jeg faktisk ikke.

To sekunder pause og så var det på igjen. En times biltur med Bonusen i baksetet gir rom for mange funderinger både for liten og stor.....

Bonusen: Mamma, kan ikke jeg få penger av deg?
Mamma: Hva skal du med de da?
Bonusen: Ha de vel!
Mamma: Men jeg kan jo ikke bare gi bort pengene mine?...
Bonusen: Mente jo ikke alle da. Mente bare de du har i lommeboken. Vi kan dele.
Mamma: Det blir vel litt urettferdig? Da får jo du like mange penger som mamma. Mamma er jo voksen, du er barn.
Bonusen: Hmm (hjernen hans jobber på høygir), blir vel ikke urettferdig det. Du har jo penger i banken!!!

Noe sier meg at Bonusen kommer til å kreve mange svar fremover. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar