torsdag 11. juni 2009

Husmorvikaren in progress.....

En av husmorvikarens venninner er også trebarnsmor, har eget firma og i tillegg har livet gitt de noen ekstra utfordringer. Her forleden snakket vi sammen på telefonen og etter diverse forstyrrelser på linjen beklager hun seg fordi hun bærer tepper OG baker kake mens vi snakker. Dette er samme dame som nå til stadighet observeres joggende forbi huset her. Effektiv dame det her! Husmorvikaren innser at egne unnskyldninger ikke lenger holder, og har derfor tilbragt en liten time i lysløypa i dag. Ipoden var tom for strøm etter tre minutter. Å få opp tempo uten litt røff bass i ørene skulle vise seg å bli vanskelig. For å toppe det hele hadde jeg, urutinert som jeg er, kommet ut feil i forhold til løyperetningen så i stedet for å få alle i ryggen, fikk jeg alle de andre mot meg. Tror jeg må ha hilst på ca 20 mammaer på skolen (mange sprekinger her....), 10 pensjonister fra nærmiljøet og jeg har ført en samtale med to søte barnehagebarn, -det sier jo litt om tempoet mitt. Nå er heldigvis husmorvikaren velsignet med en fysikk som gjør at det går relativt fort å trene seg opp igjen etter slike perioder med totalt treningsfravær. Intensjonen nå er derfor å lade ipoden og frekventere lysløypen langt hyppigere. Husmorvikaren jobber som kjent best under press, og det er jo tross alt fortsatt noen uker igjen til sommerferien....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar