søndag 7. juni 2009

MEME fra Miriel



Meme fra hyggelige Miriel i Miriels verden.


Hva er du opptatt av for tiden?

Familien min, og å finne ut av hvor veien min skal gå videre angående jobb.

Hva har du på deg i dag?

Rosa tunika og sort, kort tights.

Hva skal du spise til middag?

Gresk salat, tsatziki og kjøttboller.

Hva vil du gjerne lære deg?

Det er nok mange ting, men jeg øver meg på å være akkurat nå. Er dessverre litt for mye skal bare og skal bare........

Hva hører du på akkurat nå?

En av mine klassiske favorittplater, Joseph Haydns cellokonserter med Truls Mørk og Det Norske Kammerorkester. 

Hvordan er ditt favorittvær?

Alt til sin tid, liker høstens ruskevær, vinterlandskap, våren, og sommerens varme.

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?

Er altfor glad i det søte liv noe som gjenspeiler seg i en noe ukomfortabel situasjon (og fasong....) nå når vi går bikinisesongen i møte.

Hva syns du om den personen som tagget deg?

Miriel var en av de første mammabloggerne jeg fikk kontakt med og jeg har fulgt henne trofast siden. Liker hennes varierte temaer, og blandingen av humor og mer alvorlige emner.

Hvis du kunne få et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det være?

Et lite hus i en stille og rolig italiensk landsby ved havet?

Hva vil du gjerne ha akkurat nå?

En bikini- og sommerklar kropp. 

Hva vil du gjerne bli kvitt?

Evnen til å påta meg dårlig samvittighet mer eller mindre velbegrunnet.

Hvis du kunne dra hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dra?

Det lille huset i Italia?

Hvilket språk vil du lære?

Kunne jo vært greit med italiensk da?

Hva ser du etter i en venn?

En venn som er ekte i den forstand at personen er ærlig og er seg selv. Integritet og evnen til å se at livet ikke er bare sort hvitt, men at livet kan by på mange nyanser.

Hvem vil du gjerne møte?

Jeg fikk låne boken om Snåsamannen av en venninne og jeg må si at dette er en mann som fasinerer meg veldig. Ikke bare på bakgrunn av den kraften han innehar, men også med tanke på den livshistorien han bærer med seg. Et møte og en samtale med han ville jeg satt høyt.

Hva slags musikk liker du?

Er altetende når det kommer til musikk. Hører alt fra klassisk til jazz, og videre inn i popen og rockens verden.

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt?

Den sorte tightsen som er på nå og diverse tunikaer.

Hva er drømmejobben?

Hadde jeg bare visst det! Etter 11 år i bank, valgte jeg å slutte i forbindelse med omorganiseringer for snart to år siden. Er veldig usikker på hvor min vei skal gå videre.

Har du noen favorittmodeller?

Heidi Klum virker som en fornuftig blanding av skjønnhet, sunnhet, helse og forretningskvinne.

Hvis du hadde 1000 kroner nå, hva ville du brukt pengene på?

Er redd de allerede er brukt opp. Falt pladask for armbånd og halskjede fra Celine Engelstad. Brukte oppsamlede bursdagspenger, men kom ikke helt i mål alikevel. 

Beskriv stilen din?

Jeg kan være alt fra damete, til sporty, for deretter å vandre rundt i bukser med gjørme til knærne etter å ha holdt på i hagen.

Hva var det siste motebladet du leste?

Costume.

Den siste cd-en du kjøpte?

En klassisk plate med stykker av Elgar og Vaughan Williams dirigert av Sir John Barbirolli.

Hva hørte du på da du ble tagget?

En konsertdvd med Peter Gabriel. Liveopptak fra en konsert i Milano i 2003 (min musikkgale manns valg.....).

Hva vil du akkurat nå?

Lage meg en kopp te og se en film sammen med min kjære.

Jeg utfordrer fru Storlien, Mariann og Linn Elisabeth.





1 kommentar:

  1. Takk for utfordringen. Jeg skal få tatt den, men kanskje ikke i kveld... det tar på å kjøre 50 mil for en mor også ;-) NATTA....

    SvarSlett