fredag 14. august 2009

Da får jeg vel finne noe annet å be om da?

Prinsessen savner sin mormor og oldemor støtt og stadig. I det siste har hun vært veldig opptatt av å be. Vi er litt usikre på hvor dette kommer fra, -jeg mener, vi er ikke akkurat de hyppigste kirkegjengerne. Mulig hun har fått med seg litt fra boken "The Secret"? Husmorvikaren leste omsider denne i sommer. Kortversjonen av boken blir noe slikt som: Be om det du ønsker deg, tenk som om du får det og det vil skje. I stad fant følgende dialog sted ute på trampolinen:

Gullet: Hva driver du egentlig med? (Prinsessen sitter og kikker opp mot himmelen).
Prinsessen: Jeg ber.
Gullet: Hva gjør du sa du?
Prinsessen: Jeg ber til Gud vel!
Gullet: Om hva da? (Lettere sjokkert.....)
Prinsessen: Om at mormor og oldemor skal komme tilbake.
Gullet: Ja, men det går jo ikke.
Prinsessen: Går ikke? Hvordan da mener du?
Gullet: Er man død, så er man død. Kommer ikke tilbake da altså! (Gullet er realisten av de små her i huset).
Prinsessen: Ja vel, da får jeg vel finne noe annet å be om da.

Snakk om å være løsningsorientert liten frøken. Verre var det liksom ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar