torsdag 13. august 2009

En slakk husmorvikar....


Formen har vært heller laber hos undertegnede i dag. Såpass laber at dagen har blitt tilbragt i sittende og liggende stilling. Energinivået har sunket drastisk med en lei hodepine og en mage som ikke er i form. Når husmorvikaren mangler energi har hun en stygg uvane. Søtsaker..... Ja da, man har både lest og lært at det er kortvarig glede (en lite blodsukkerboost som etterfølges av bare enda mere slapphet), men jeg var så lei av å være slapp så da ble det løsningen. Noe jeg forøvrig er svært lite stolt av. Det skulle da startes et bedre liv denne uken? Men, i motsetning til alle andre som ikke klarer spise når de er kvalme dytter jeg innpå som bare det. Akkurat som om den spisingen døyver kvalmen litt. Sjokolade funker helt fint til slikt. Dette er nøye utprøvd gjennom tre graviditeter. Og det er da man er litt irritert på det besøket man hadde i sommer som kom med sjokolade til barna. En pose til hver med minisjokolader. Og vi snakker ikke små poser her altså, -Å neida. Hele tre 1,5 kilos poser! Vi har altså 4,5 kilo med små Snickerser, Milkway`s, Mars og Bountyer i huset!!! Eller hadde 4,5 kilo er mer riktig. Barna fikk jo litt, men disse posene ble rett og slett inndratt så fort gjestene var ute av huset. Kiloene med sjokolade har dermed ligget trygt forvart på hemmelig sted. Inntil i dag. Da undertegnede stablet seg på bena godt utpå dagen gikk det smått i svingene her. Og da kan dere jo tenke dere hva "bensinen" min ble? MrT har nå fått oppdraget med å finne et solid gjemmested for disse fristelsene. Jeg stoler rett og slett ikke på meg selv på slike dager som dette.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar