onsdag 30. september 2009

Arrrggghhh!!!

Husmorvikaren fikk en mildt sagt overraskende melding i går. En kamerat av meg og samboeren hans hadde gått hvert til sitt. Det var ikke hans valg, og med tanke på at de har to barn sammen følte han dette utrolig kipt. Ettermiddagen har derfor undertegnede tilbragt på en av byens kafeer med vedkommende. Jeg forstår at man kan vokse fra hverandre, at ting kan endres underveis og at man ikke skal holde sammen for enhver pris. Men, jeg kan IKKE forstå at man kan gå bak den andres rygg og treffe andre før man har avsluttet det forholdet man er i på en ordentlig måte. Hva slags holdning er dette da? Livet har lært meg at det sjelden er svart hvitt, det er mange nyanser og grunnen til at ting blir som de blir er komplisert og ikke ensidig. Men, jeg mener allikevel at det på ingen måte forsvarer en slik oppførsel. At man kan være så til de grader hensynsløs ovenfor en uvitende kjæreste/ samboer/ ektefelle får meg til å bli alldeles rasende. Hun bør ikke gå på husmorvikaren med det første for å si det slik.....
Etter kafebesøket slo han følge med meg til kinoen hvor mrT og barna ventet. Vi skulle se filmen "Se opp"! Snakk om kontraster. Dette er en familiefilm. En film om livslang kjærlighet, felles drømmer og et dypt savn når 78 årige Carl blir igjen alene etter at hans nydelige kone Ellie dør.......

2 kommentarer:

  1. Det er som regel litt av et sjokk å få vite slike ting, særlig der en tror at alt liksom er såre vel..
    I mars i år fikk en sjokk beskjed 2 dager før et bryllupp - det ble ikke noe av pga. utroskap fra Brudgommens side.
    http://prinsessenavmakedonia.blogspot.com/2009/03/jeg-er-i-sjokk.html
    Jeg skrev ikke om hva som hadde skjedd på bloggen min, sånn i detalj men jeg skal love deg at jeg hadde skrivekløe.
    Brudgommen hadde vært utro over lang tid med en rekke forskjellige kvinner, dette fant bruden ut 2 dager før brylluppet fordi hun tilfeldigvis kom over en del ting på Pc`n hans. deretter ble en hel haug med ting rullet opp.
    Vi har ikke noe med brudgommen å gjøre lenger, dette tiltross for at det var han som i utgangspunktet var MIN kompis.
    Vi trodde vi kjente ham, men det gjorde vi tydeligvis ikke!!!
    Tenk deg da, han hadde vært på et titalls kvinnfolk over en periode på 2 år, helt utrolig, og det var lengre forhold med samtlige!

    SvarSlett
  2. Utroskap burde strengt tatt ikke sjokkere lengre, men det gjør det jo stadig alikevel. Kanksje fordi det ofte blir gjort av en person som vi ALDRI hadde trodd dette om? Jeg vet ikke. Jeg vet bare at forholdet til mine barns far ble avsluttet på en fin måte, uten at andre var involvert.

    Jeg forsvarer på ingen måte utroskap, jeg vet bare at det finnes mange grunner tilå bli i et forhold, og mange grunner til å være utro. Og at det alltid er lett å bli rystet på andres vegne. Men helt klart noen historier er verre enn andre. Nesten så man tenker at det er best å forblli single.

    SvarSlett