mandag 14. september 2009

Godt valg!

Husmorvikaren er vokst opp med relativt heftige diskusjoner rundt middagsbordet hjemme. Slik kan det gå når ens far er kommunepolitiker i et sentrumsparti, lillebror har en fortid som ganske så blå og undertegnede hadde en noe radikal retning under gymnastiden. Min mor og lillesøster var nok litt oppgitt mer enn en gang for å si det slik. Men, det kommer mye godt ut av litt politisk bevissthet. Jeg har derfor alltid benyttet meg av stemmeretten min, både ved kommune- og stortingsvalg. I år som før har jeg lest partiprogram og forsøkt å følge litt med. Det er saker som er viktige for meg, men alene ikke avgjørende. Miljø, skole og samfunn generelt opptar meg. Husmorvikaren stod utenfor stemmelokalet kl 0835 i dag, men jeg var jammen for tidlig ute. Vi (Bonusen og jeg) skal dermed ut på en ny tur snart. Stemme skal jeg!
Har du fortsatt ikke bestemt deg, så liker jeg best NRK sine sider. Her kan du sammenligne partier og ta en enkel test.
Godt valg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar